پروژه میدان مقاومت اراک قبل از نوروز افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ تاج، خبرنگاران/مرکزی رییس شورای شهر اراک گفت: پروژه میدان مقاومت زودتر از موعد مقرر و قبل از نوروز 1401 افتتاح می گردد.

پروژه میدان مقاومت اراک قبل از نوروز افتتاح می گردد

وحید میرنظامی 22 اسفندماه 1400 در نشستی مطبوعاتی با اشاره به گذشت بیش از شش ماه از عمر شورای ششم شهر اراک اظهار کرد: یکی از رسالت های شورای شهر در کنار فعالیت های ذاتی و قانونی خود و نظارت بر مدیریت خدمات شهری و ارتقای سطح رفاه اجتماعی و ارائه خدمات، همراهی و همکاری با رسانه ها و جراید است تا مردم را به صورت شفاف در جریان مباحث و مصوبات قرار دهند.

وی گفت: در 6 ماه گذشته خریداری اتوبوس به مبلغ 162 میلیارد تومان به منظور جلب رضایت شهروندان و یاری به کاهش آلودگی هوا انجام گرفت و کوشش شد که عوارض آلودگی در محل خود هزینه گردد، مجوز بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی اخذ و 10 دستگاه برای بازسازی به تهران ارسال شد، 22 اتوبوس نیز از سوی وزارت کشور اختصاص می یابد که 80 درصد هزینه های آن به وسیله دولت پرداخت می گردد و 20 درصد را شهرداری باید متقبل گردد.

میرنظامی با اشاره به تصویب بودجه 1404 و تصویب متمم بودجه 1400، تشکیل ستاد ساماندهی اراضی ولی آباد و صالح آباد به عنوان امری ضروری و فراشورایی و همکاری با دستگاه های مرتبط، تشکیل ستاد ساماندهی اراضی 90 هکتاری کوی رضوی، تشکیل ستاد ممیزی املاک شهر، تملک خانه تاریخی محسنی، تشکیل لایحه تشویقی عوارض با رقم 40 درصد تخفیف، تصویب مجوز خرید سه دستگاه خودروی شاسی برای آتش نشانی، صدور مجوز خرید دوربین های پایش و نظارتی در سطح شهر، افزایش بودجه شهرداری برای اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی و تصویب اختصاص تسهیلات بانک مهر به غرفه داران شهرداری را از جمله مصوبات و تصمیمات شورای ششم شهر اراک در طول شش ماهه اخیر دانست.

وی با اشاره به یاری به تیم های ورزشی شهر، گفت: شورای شهر رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد و در این راستا به منظور تحقق وعده های خود، به باشگاه هایی که در پی جذب نوجوانان و استعدادهای واقعی هستند، یاری اقتصادی داشته است.

وی اظهار کرد: در مجموع 165 مصوبه در بازه زمانی مذکور به تصویب رسید و در کنار مصوبات ذکر شده، توسعه دره گردو، پارک شهید باهنر و بام اراک مدنظر است و اعتبارات لازم برای آنها در نظر گرفته است.

رییس شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه شورا شعار نمی دهد، برای سال 1400، برنامه ای تدوین شده بود که باید برای انجام آن پیش می رفتیم، گفت: بعضی از مباحث حاکمیتی است و ارتباطی به شورا و شهرداری ندارد و باید تفکیک گردد. شورا و شهرداری تنها در حیطه وظایف ذاتی خود عمل می نماید.

وی در مورد پروژه های عمرانی شهر اراک گفت: زمانی که سه پروژه زخمی می گردد، نمی توان با نظر شخصی زمان برای آنها مشخص کرد و بدون کار فنی و کارشناسی روزشمار گذاشت. پروژه میدان مقاومت زودتر از موعد مقرر انتها می یابد و قبل از نوروز به بهره برداری می رسد، البته پروژه سه راه خمین جزو برنامه های سال جاری نبوده است و ثقل کار در سال آینده، پروژه میدان امام حسین(ع) خواهد بود.

رییس شورای شهر اراک با بیان اینکه رسانه دیده بان مطالبه گر حقوق شهروندی است و ضروری است که یاری حال شهرداری و شورا باشند، گفت: اگر روزی 5 مرتبه پیگیر مباحث زیست محیطی و عوارض آلایندگی و ... باشیم پاسخی دریافت نمی کنیم و این رویه تا امروز ادامه داشته است، بر این اساس ضروری است که رسانه ها نیز در این موارد مطالبه گری داشته باشند.

وی در مورد حادثه مرگ یکی از پرسنل باغ وحش اراک به وسیله شیر، گفت: پرونده هنوز در حال رسیدگی است ولی کوشش شد که از خانواده وی حمایت گردد.

در پی نظام مند شدن کار در شهرداری هستیم

داوود قربانی رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک نیز در این نشست مطبوعاتی اعلام کرد: آنالیز پروژه های نیمه تمام شهرداری انجام گرفت و در این روزها در پی نظام مند شدن کار در شهرداری اراک بودیم، بعلاوه در بحث اجرای آسفالت نواقصی وجود داشت که مسئولان امر جوابگوی کمیسیون نظارت شورا بودند و بخش عمده ای از چالش ها در این راستا برطرف شد و مقرر شد که تمام معابر شهر به صورت یکسان دیده گردد.

وی اضافه کرد: در بحث آرامستان اراک، با وجود پیگیری های شورای قبل، اقدامی را شاهد نبودیم و بعضا شاهد بودیم که متوفیان در معابر آرامستان دفن می شدند که با پیگیری شورای ششم، زمین خریداری شده که در اختیار آرامستان قرار نمی گرفت، در اختیار نهاده شد.

قربانی با تاکید بر لزوم نگاه یکسان و استقلال منطقه ها که در دستور کار واقع شده است، گفت: مسجد و محله محوری یکی از شعارهای اعضای شورای ششم بود و در این راستا، جلساتی در محلات کمتر برخوردار برگزار گردید و به محض تحقق 50 درصد وعده ها در محلات، برگزاری جلسات کمیسیون نظارت در دیگر منطقه ها و محلات شهر انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه های از نظر فضای سبز فقیر هستند و اماکن ورزشی در اولویت قرار دارند، گفت: هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی به وسیله کمیسیون مورد آنالیز نهاده شد و در کنار آن اخیرا متوجه شده ایم که سازندگان مسکن از اراک خارج می شوند که علت این اتفاق نادیده گرفتن حداقل های مدنظر سازندگان بود، اگر ایرادات طرح جامع برطرف گردد می توان سازندگان مسکن را در شهر حفظ کرد.

قربانی با اشاره به تشکیل دو کارگروه نظارت و دعوت از نخبگان در حوزه های مختلف و کارگروه صنایع و کارگران شهر ذیل کمیسیون نظارت، اضافه کرد: شورای شهر در مورد مباحثی که می تواند برای شهر معضل باشد، قطعا ورود می نماید و درصددیم که مسائل به سرعت برطرف گردد.

وی با تاکید براینکه اعضای شورا نگاه سیاسی و جناحی نسبت به مباحث ندارد، گفت: باید واقعیت ها را دید. زمانی که از یک پروژه 18 ماهه، فقط یک درصد پیشرفت حاصل می گردد، باید به مردم گفت و قطعا گفتن این مسئله به معنی تخریب افراد نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پروژه میدان مقاومت اراک قبل از نوروز افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه میدان مقاومت اراک قبل از نوروز افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید