پیش بینی افزایش تعداد بازدیدکنندگان از شهر بلقیس در نوروز

به گزارش وبلاگ تاج، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، پیش بینی افزایش تعداد بازدیدکنندگان از شهر بلقیس در نوروز صورت پذیرفت.

پیش بینی افزایش تعداد بازدیدکنندگان از شهر بلقیس در نوروز بیشتر بخوانیدشهر بلقیس | شهری باستانی در شهرستان اسفراین

حسین رحمانی، مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین اظهار کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرها، تعداد بازدیدکنندگان از این شهر تاریخی به شدت کاهش یافته بود.

وی در ادامه از برگزاری نوروزگاه از تاریخ 25 اسفند در این محوطه باستانی اطلاع داد.

رحمانی توضیح داد: پیرو بخشنامه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مبنی بر برگزاری مراسم نوروزگاه در پایگاه های میراث فرهنگی کشور مراسم آیینی نوروزگاه سال 1401 در محل شهر تاریخی بلقیس اسفراین برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: این مراسم با هدف پاسداشت آیین های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همکاری مردم و مسئولین شهرستان اسفراین در ایام نوروز با موضوع برنامه های مختلف آیینی و سنتی برگزار خواهد شد.

رحمانی گفت: باتوجه به شواهد باستان شناختی، بلقیس یکی از مهمترین آثار و شاخص ترین اثر خشتی و گلی ایران بعد از ارگ بم است که از صدر اسلام تا اوایل دوران قاجار مورد توجه بوده و شاخص ترین اثر در شمال شرق کشور بحساب می آید که پژوهش های باستان شناسی و بعد از آن بازسازی و بازسازی قسمتهایی از آن می تواند موجب ارتقای شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در استان گردد.

وی تاکید نمود: تا کنون 9 فصل فعالیت های باستان شناسی در محوطه و ارگ و شارستان شهر بلقیس به وسیله کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اجرا شده است.

رحمانی اضافه نمود: این پایگاه در نظر دارد تا برگزاری مراسم نوروزگاه در این مکان تاریخی را به شرکت های خصوصی یا سمن های مردم نهاد واگذار کند تا به صورت منسجم انجام گردد.

وی ادامه داد: از علاقمندان به همکاری و مشارکت در برگزاری این مراسم دعوت میگردد نظرات و پیشنهادات خود را در صفحه اینستاگرام پایگاه ملی میراث فرهنگی شهر بلقیس به آدرس [email protected] به اشتراک بگذارند.

منبع: همگردی

به "پیش بینی افزایش تعداد بازدیدکنندگان از شهر بلقیس در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش تعداد بازدیدکنندگان از شهر بلقیس در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید