7 مدل کت زنانه شیک و پرکاربرد و روش های ست کردن آن ها

به گزارش وبلاگ تاج، دیگر آن موقع که کت ها تنها برای مردها طراحی می شدند به سرانجام رسیده است. حتی پس از آن نیز کت های زنانه در قواره های کوچک به بازار عرضه می شد. اما امروزه گرایش همه افراد به پوشیدن لباس های قواره بزرگ و کت های گشاد سبک لباس پوشیدن را به کلی تغییر داده است. اما آنچه هنوز از اهمیت زیادی برخوردار است این است که با این طیف وسیع از کت ها، چگونه می توان آن ها را با لباس های دیگر ست کرد و یک استایل خاص داشت؟

7 مدل کت زنانه شیک و پرکاربرد و روش های ست کردن آن ها

در این مقاله از مجله وبلاگ تاج در نظر داریم روش های ست کردن انواع کت با دیگر لباس ها را مختصری آنالیز کنیم. اگر به پوشیدن کت های زنانه علاقه دارید و دوست دارید آن ها را به برترین شکل استایل کنید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

انواع کت زنانه و روش های ست کردن آن ها

هر فصلی استایل و لباس خاص آب و هوای خود را می طلبد. این شما هستید که در بهار تصمیم می گیرید شلوارها را کنار گذاشته و دامن به تن کنید. با گرم شدن هوا پیراهن های رنگی و خنک هستند که کمد لباس شما را پر خواهد نمود. اما استایل پاییز و زمستانی شما را کت ها هستند که تکمیل می نمایند. با اضافه شدن کت ها به کمد لباس تان باید به این فکر کنید که حالا همراه با آن ها چه چیزی را بپوشید که مثل بهار و تابستان خوش تیپ باشد.

قبل از اینکه به معرفی انواع کت و استایل های مختلف با آن ها بپردازیم، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که هر کت برای هر هیکل و یا بدنی مناسب نیست. اینکه چه مدل کت با چه پارچه یا حتی رنگی را انتخاب کنید، به سلیقه شما برمی گردد. پیشنهاد می کنیم پیش از خریدن آن ها حداقل دو یا سه رنگ از هر مدل را امتحان کنید و سپس آن را به کمد لباس خود اضافه کنید.

  • چگونه لباس هایی با رنگ های مختلف را باهم ست کنیم؟

1. THE TRENCH COAT یا کت ترنچ و روش استایل کردن آن

کت ترنچ یکی از انواع کت است که از پارچه های سنگین و ضد آب دوخته شده است. این کت ها یکی از اجزای اصلی مد برای کمد لباسی هر خانمی است. اگر بخواهیم به ابتدای حضور این کت ها اشاره کنیم، تاریخچه کت ترنچ از جنگ جهانی دوم سرچشمه می گیرد، جایی که این کت ها به وسیله مردان نظامی هنگام آموزش در سنگرها پوشیده می شد و از این رو نام آن ها ترنچ یا به عبارتی سنگر گذاشته شد. زنان پس از جنگ به علت طراحی راحت و کاربردی این کت ها، پوشیدن آن ها را شروع کردند. کت های ترنچ به گونه ای طراحی شده اند که بادوام و مقاوم در برابر آب بوده و گرمای مورد احتیاج را در هوای سرد و طوفانی ایجاد نمایند. مانند هر مد لباسی که برای قرن ها وجود داشته است، کت ترنچ در طول سال ها به طور چشمگیری تکامل یافته است. درواقع آنچه که امروز می بینید با آنچه که سال ها در جنگ به وسیله مردان استفاده می شد، تفاوت زیادی دارد.

امروزه کت های ترنچ در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و انتخاب آن به استایل و بودجه شخصی شما بستگی دارد. برندهای مد مانند Canada Goose به علت ارائه نوترین طرح های خود در ست کردن کت های ترنچ با سیلوئت های double-breasted، کمربندهای زنجیری و حتی پهن معروفیت زیادی یافته است.

برترین حالت پوشیدن این کت ها با شلوارهای جین تنگ، یقه اسکی های رنگی و همینطور بوت های بلند است.

2. THE PARKA COAT یا کت پارکا و برترین حالت برای استایل کردن

پارکا یا آنوراک نوعی کت با کلاه است که اغلب با خز طبیعی یا خز مصنوعی روکش شده است. این نوع لباس به طور سنتی از پوست کاریبو یا فوک برای شکار و کایاک سواری در قطب شمال تهیه می گردد. کت پارکا یا کت آنوراک از مواد ضخیم و گاهی ضد آب ساخته شده است که با زیپ بسته می گردد و همواره نیز کلاه دارد. کت پارکا اغلب با خز یا خز مصنوعی پوشانده می گردد و استایلی آرام و راحت را نشان می دهد.

برترین حالت ست کردن این کت ها پوشیدن آن ها با انواع شلوارهای خاکی یا سبز ارتشی برای ظاهری راحت در جمع های محبت آمیز است. حتی می توان گفت این مدل کت تنها کتی است که می توان آن را در تمام طول سال بدون توجه به آب و هوا نیز پوشید. چرا که نحوه ست کردن آن با لباس های نازک بهاری نیز بسیار دل انگیز است.

3. THE PEA COAT کت نخودی و روش های ست کردن آن

کت نخودی یک مدل کت کلاسیک است که هم مردان و هم زنان به راحتی می توانند آن را بپوشند. در ابتدا، این کت ها به وسیله ملوانان آن هم در حالی که روی آب ها شناور بودند پوشیده می شدند. آن ها از پشم ساخته شده و برای سرمای زمستان طراحی شده بودند. امروزه این کت های پشمی گرم به صورت جلو باز با یقه های بلند یا ایستاده طراحی می شوند. بعضی کمربند هم دارند که شما می توانید به راحتی کمربند را ببندید.

از مزیت های کت های نخودی این است که هم می توانید آن ها را با دامن و پیراهن تن کنید هم با انواع شلوارهای گشاد و تنگ. همین موضوع باعث محبوبیت این کت ها شده است. رنگ مورد علاقه افراد معمولا نخودی و یا شتری است که حسی از لاکچری بودن را نیز ایجاد می نماید.

  • رنگ سال 2022 یا 1401 چیست و چگونه از آن در استایل و دکوراسیون استفاده کنیم؟

4. THE WRAP & BELTED COAT کت های رپ و کمربندی ها

کت های رپ یا کمربندی به شکلی هستند که بخش اضافی جلو آن ها روی هم قرار گرفته و به راحتی گرمای مورد احتیاجتان را فراهم خواهد نمود. کمربند اضافی و بسته شدن آن باعث می گردد رویه های قرار گرفته در قسمت جلویی باز نشده و استایل شما را خراب نکند. این کت ها معمولا از جنس پنبه هستند و به همین علت می توانید از بابت گرمای ایجاد شده به وسیله آن ها خیالتان راحت باشد.

برای افراد قد کوتاه پیشنهاد می گردد که کت های رپ را با کفش های پاشنه بلند بپوشند. معمولا این مدل کت را افرادی انتخاب می نمایند که دوست دارند استایلی ساده و در عین حال شیک داشته باشند. علیرغم سادگی بهتر است با تیپ اسپرت پوشیده نشوند.

5. THE RAINCOAT یا کت بارانی در برترین استایل

کت های بارانی و روش های ست کردن آن ها دیگر با گذشته بسیار متفاوت شده است. در آن موقع، کت های بارانی با متریال درشت، بی شکل و براق به بازار عرضه می شدند. امروزه این بارانی ها در انواع مدل ها، رنگ ها و شکل ها عرضه می شوند که همگی ضد آب بوده و برای روزهای غیر بارانی نیز استفاده می شوند.

کت های بارانی را می توان به راحتی با چکمه یا کفش پاشنه بلند متناسب با استایل هر کسی ست کرد. بارانی ها برترین گزینه برای افرادی است که دوست دارند لایه های روی هم بپوشند و استایل لایه لایه را بسیار دوست دارند. برترین حالت پوشیدن بارانی ها، پوشیدن بافت و پیراهن جین و در نهایت بارانی است. در انتخاب رنگ نیز این شما هستید که رنگ مورد نظر را با توجه به بافت و پیراهن زیرین انتخاب می کنید. علت محبوبیت بارانی ها این است که به راحتی با انواع استایل اسپورت و کلاسیک ست می شوند.

6. THE CAPE COAT یا کت های شنل مانند

این مدل کت ها که در ترندهای سال 2022 دوباره به بازار برگشتند انتخاب افرادی است که به استایل های دهه 90 علاقه بسیاری داشتند. یک دوره خیلی طولانی کت های شنل مانند به کلی از بازار حذف شدند و تقریبا دیگر در دسترس نبودند تا اینکه در سال 2022 دوباره نیم نگاهی به آن ها شد و برای کسانی که از دهه 90 عقب مانده بودند، انتخاب هوشمندانه ای شد.

برترین حالت پوشیدن این کت ها، ست کردنشان با انواع دامن کوتاه و بلند است. اگر از دسته افرادی هستید که بالاتنه شما نسبت به پایین تنه بزرگ تر است، پیشنهاد می کنیم که کتی تیره تر نسبت به دامن به تن کنید. بر عکس اگر بالاتنه نسبتا لاغر است بهتر است که کت روشن تری را انتخاب کنید.

این مدل کت ها در دو نوع بلند و کوتاه طراحی شدند که مدل کوتاه برای افراد کوتاه قد انتخاب بهتری است. اگر انتخاب شما کت های شنل مانند است بهتر است که آن را با شلوارهای تنگ به تن کنید.

7. THE MAXI COAT یا کت ماکسی

کت های ماکسی به سرعت در حال بازگشت از دهه 80 به این روزها هستند. این نوع از کت، کتی است که بیشتر ظاهر شما را پوشش می دهد. این ترند خاص مورد علاقه طراحان لباس هایی است که کت ماکسی را در عین حال فوق العاده شیک و کاربردی می دانند. اگر کت های ماکسی با رنگ خنثی را انتخاب می کنید، توصیه می گردد اکسسوری های رنگارنگ را اضافه کنید تا ظاهر خود را از حالت ابتدایی و ساده به پیچیده ارتقا دهید.

این مدل کت ها برای افرادی مناسب است که قد بلندی دارند و دوست دارند کتی را انتخاب نمایند که با انواع لباس ها قابل ست کردن است. آن ها می توانند کت ماکسی را با پیراهن، شلوارهای گشاد و یا تنگ، دامن های کوتاه و یا بلند بر تن نمایند.

به طور کلی

پوشیدن کت ها سبک و سیاق خود را دارد. شما نمی توانید آن ها را هر طور که دوست دارید به تن کنید. بهتر است حالا که آن ها را انتخاب نموده اید نه تنها انواع آن را شناسایی کنید بلکه بدانید هر سبکی با چه لباسی قابل استایل کردن است. کت ها اجزای اصلی کمد لباس شما هستند که زمانی که چیزی را برای تن کردن ندارید می بینید کت ها ریسمان نجات شماست. هر گاه احساس کردید استایلتان خیلی ساده است و تنها یک پیراهن ساده دارید، بهتر است با یک کت رنگی ظاهرتان را به ترند سال نو نزدیک کنید.

منبع: fashiongonerogue

منبع: دیجی استایل

به "7 مدل کت زنانه شیک و پرکاربرد و روش های ست کردن آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مدل کت زنانه شیک و پرکاربرد و روش های ست کردن آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید