رباتی که هر 2 روز یک خانه می سازد

به گزارش وبلاگ تاج، یک شرکت رباتیک پیروز به طراحی یک ربات هوشمند آجرچین شده که قادر است در یک ساعت کاری را که کارگران باید با کوشش فراوان در چهار تا 6 هفته انجام دهند، به انجام برساند.

رباتی که هر 2 روز یک خانه می سازد

بزرگ ترین شرکت سازنده آجر استرالیا، بریک وُرکس (Brickworks)، سهام خود را در شرکت رباتیک اِف بی آر (FBR) واقع در پرت (شهری دراسترالیا) افزایش داده است؛ زیرا این شرکت رقبای انسانی خود را پشت سر گذاشته است و از رباتی استفاده می نماید که می تواند هزار آجر را فقط در یک ساعت روی هم بچیند و در مدت 48 ساعت کاری را انجام دهد که

انسان ها می توانند در چهار تا شش هفته با کوشش زیاد انجام دهند.

مارک و مایک پیواک (Mark and Mike Pivak) پسرعمو هایی هستند که در سال 2005 اختراعشان را ثبت کردند؛ البته بیش از 10 سال قبل از آن، در سال 1994، مارک رؤیای این اختراع را در سر داشت. اختراع آن ها ربات

هادریَن ایکس (Hadrian X robot)، یک ربات هوشمند آجرچین است که در سال 2020 در مکزیک دو خانه را به صورت هم زمان در کنار یکدیگر ساخت. این ربات در همان سال، در استرالیای غربی نیز یک ساختمان ساخت.

نسل بعدی ربات ها در حال حاضر در حال مونتاژ هستند و در سال 2023 آماده خواهند شد. این شرکت در حال کوشش برای طراحی یک چاپگر بتنی سه بعدی و یک سیستم ربات سقفی است.

کیل چیورز (Kiel Chivers)، مدیر ارشد بازرگانی این شرکت گفت: در نهایت، یکی از اهداف شرکت این است که مسکن ایمن و کافی را در دسترس همگان قرار دهد.

هادریَن ایکس چگونه کار می نماید؟

این ربات با یک بازوی تلسکوپی تثبیت شده پویا که تا 28 متر در هوا امتداد دارد، مکان هر آجر را به یاری یک مدل طراحی سه بعدی محاسبه می نماید و سپس آجر ها را به ترتیب از یک مکان ثابت برش می دهد و می چیند.

این اولین فناوری ساخت وساز اتوماتیک نیست که وارد بازار شده است. در این میان، این ترس وجود دارد که این فناوری جایگاه کارگران صنعت ساختمان را متزلزل کند؛ اما چیورز معتقد است که در بحبوحه کمبود نیروی کار.

این ربات این پتانسیل را دارد که کار را مقرون به صرفه تر، سریع تر و کم هزینه تر انجام دهد و از تأخیر های پرهزینه در انجام کار به علت کمبود شدید کارگران ماهر جلوگیری کند.

این فناوری در حال حاضر می تواند تا دو طبقه از ساختمان را بسازد، اما نسل بعدی آن خواهد توانست ساختمان را به ارتفاع چهار طبقه برساند؛ ضمن اینکه قادر خواهد بود ضایعات ساختمانی را به مقدار چشمگیری کاهش دهد.

وبلاگ تاج علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رباتی که هر 2 روز یک خانه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که هر 2 روز یک خانه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید