ویروس دلتا منجر به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در پرتغال شد

به گزارش وبلاگ تاج، بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در کشور پرتغال ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا در این کشور غالب شده و منجر به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان شده است.

ویروس دلتا منجر به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در پرتغال شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاج به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا به سرعت در کشور پرتغال در حال توسعه است.

به نوشته این روزنامه اتریشی این ویروس بسیار مسری به نوع غالب در این کشور تبدیل شده است. بر اساس اطلاعات نهاد بهداشتی DGS در پرتغال در سراسر این کشور بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا به این ویروس جهش یافته آلوده شده اند. در شهر لیسبون، مرکز پرتغال اوضاع بحرانی تر بوده و بیش از 70 درصد مبتلایان نو به کرونا به این ویروس آلوده شده اند.

به این ترتیب ویروس دلتا گوی سبقت را از ویروس جهش یافته انگلیسی که در ماه می ویروس غالب در این کشور بود هم ربوده است.

شیوع گسترده ویروس جهش یافته دلتا در پرتغال منجر به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان نو شده است. در بعضی منطقه ها این کشور مجددا محدودیت های سختگیرانه ای اعمال شده است. در شهر لیسبون، مرکز پرتغال ساعات کار رستوران ها و مغازه ها مجددا تا حدی محدود شده است و قرنطینه مجددی برای ساکنان این شهر اعمال شده که از بعد از ظهر آدینه شروع و تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

به علت توسعه ویروس هندی دولت آلمان آدینه شب پرتغال را در فهرست منطقه ها پر خطر کرونایی خود قرار داد و از روز سه شنبه مجددا محدودیت های بسیار سختگیرانه ای را از مسافران از این کشور در دستور کار قرار می دهد.

پرتغال با ثبت 1604 مورد ابتلای نو در عرض 24 ساعت در روز آدینه بالاترین نرخ مبتلایان روزانه از ماه فوریه را ثبت کرد. تعداد مبتلایان نو به ازای هر 100 هزار نفر در عرض دو هفته اخیر هم در این کشور به 137.5 افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ویروس دلتا منجر به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در پرتغال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس دلتا منجر به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در پرتغال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید