کرونا بودجه حوزه فناوری اطلاعات سنگاپور را افزایش داد

به گزارش وبلاگ تاج به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، دولت سنگاپور میخواهد بودجه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) را در سال 2020 حدود 30 درصد افزایش و به مبلغ 2.5 میلیارد دلار برساند. زیرا دولت میخواهد از این طریق در بهبود مشاغل پس از دوره شیوع کرونا سرمایه گذاری کند. این بودجه بنا است بیشتر به مشاغل کوچک و متوسط حوزه ICT اختصاص پیدا کند تا بتوانند به رشد خود به خصوص پس از دوره کرونا ادامه دهند.

کرونا بودجه حوزه فناوری اطلاعات سنگاپور را افزایش داد

GovTech سنگاپور که نظارت بر بخش فناوری اطلاعات این کشور را برعهده دارد، گفته است: بودجه سال 2020 حوزه فناوری اطلاعات در پنج حوزه شامل ابزارهای دیجیتال جدید برای پاسخگویی به کرونا و همچنین خدمات دیجیتال به شهروندان و سایر مشاغل در حوزه پشتیبانی و خدمات متمرکز خواهد بود. همچنین دولت میخواهد با توسعه فضای ابری، هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده ها را تقویت کند. از سویی به دنبال مدرن سازی زیرساخت حوزه ICT در دولت است.

سال اقتصادی دولت سنگاپور همه ساله از اول آوریل شروع می گردد.

همچنین GovTech اعلام نموده توسعه زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و ارائه و تسهیل خدمات دیجیتال به شهروندان و توسعه مشاغل در این حوزه به مبارزه با کرونا یاری نموده است.

به عنوان مثال با توسعه زیرساخت فضای ابری، مهندسان توانستند توسعه برنامه ها را سرعت ببخشند و سیستم هایی برای ردیابی مبتلایان به کرونا از جمله TraceTogether و یا سیستم SafeEntry توسعه دهند و از این طریق دولت را برای مبارزه با کرونا پشتیبانی کردند.

مهندسین در سنگاپور چندین راه چاره در بحث اسکن درجه حرارت بدن مبتنی بر هوش مصنوعی نیز طراحی کردند. برنامه هایی که بیشتر در ساختمان های دولتی و تاسیساتی که تجمع در آن زیاد بود نصب و راه اندازی شد. آنها همچنین توانستند با استفاده از ربات ها فاصله های فیزیکی را در اجتماعات برقرار نمایند و از این طریق توانستند تجهیزات پزشکی ضروری را برای بیماران در قرنطینه نیز ارسال نمایند.

در سال اقتصادی 2020 سنگاپور سرمایه گذاری بسیار زیادی در بحث توسعه فناوری می نماید. این کشور یک پروژه ملی کلیدی را تحت عنوان هویت دیجیتالی ملی دنبال می نماید و همچنین بنا دارد یکسری انتقال اطلاعات نیز به فضاهای ابری صورت دهد که این برنامه 5 ساله دولت سنگاپور از سال 2018 تا 2023 در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می گردد. از طرفی دیگر بودجه سال 2020 شامل پروژه هایی شده که در نتیجه بحران کرونا به میان آمده است.

طبق آمارها تقریبا 70 درصد از کل قراردادها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کشور به کسب و کارهای کوچک و متوسط سپرده شده است و همچنین وزارت دارایی سنگاپور کوشش می نماید تا در راستای تقویت این کسب و کارها، دسترسی این مشاغل به فرصت ها و پروژه های مربوط به حوزه ICT را در دولت تضمین کند.

دولت در این راستا پروژه ها را به نحوی تعریف می نماید که این کسب و کارها با شرایط راحتتری در آن حضور پیدا نمایند و در مناقصه ها نیز برنده شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کرونا بودجه حوزه فناوری اطلاعات سنگاپور را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بودجه حوزه فناوری اطلاعات سنگاپور را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید