هشدار درباره نقش احتمالی لندن در نقض های حقوقی کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش وبلاگ تاج، گروهی از احزاب انگلیس در مجلس عوام، از دولت کشورشان خواستند که بودجه مخفی اختصاص داده شده به برنامه های خلیج فارس را متوقف کند.

هشدار درباره نقش احتمالی لندن در نقض های حقوقی کشورهای حاشیه خلیج فارس

منابع خبری از درخواست احزاب انگلیس برای توقف حمایت مخفیانه لندن از برنامه هایی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به علت نقض حقوق بشر در آنها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، گروهی از احزاب انگلیس در مجلس عوام، از دولت کشورشان خواستند که بودجه مخفی اختصاص داده شده به برنامه های خلیج فارس را متوقف کند.

این احزاب درباره احتمال ارتباط برنامه های لندن با نقض حقوق بشر در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه در بحرین هشدار دادند.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در این باره گزارش داد که این گروه از احزاب اعلام نموده اند که صندوق فعالیت برنامه های یکپارچه، علی رغم دست داشتن در نقض حقوق بشر، در تمام سطوح با حداقل پاسخگویی، شفافیت و دقت لازم مدیریت می گردد.

طبق اعلام این رسانه، لندن در طول چهار سال 53 میلیون پوند در برنامه های مذکور هزینه کرد، تا جایی که فعالان، خانواده سلطنتی در بحرین را به هدف قرار دادن قیام این کشور متهم کردند.

روزنامه انگلیسی گاردین هم گزارش داد که میان سال های 2011 تا 2020، انگلیس 16.8 میلیارد پوند (حدود 24 میلیارد دلار) اسلحه به کشورهایی داده است که به وسیله فریدم هاوس (خانه آزادی)، یک سازمان حقوقی غیردولتی مستقر در واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته اند.

گاردین بعلاوه نوشت که انگلیس از مجموع 53 کشور مورد انتقاد فریدم هاوس به علت سابقه بدشان در زمینه حقوق سیاسی و حقوق بشر، اسلحه و تجهیزات نظامی را به 39 کشور فروخته است.

منبع: عصر ایران

به "هشدار درباره نقش احتمالی لندن در نقض های حقوقی کشورهای حاشیه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره نقش احتمالی لندن در نقض های حقوقی کشورهای حاشیه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید