هوش مصنوعی

مایکروسافت ورودی صوتی را به نسخه دسکتاپ چت بات بینگ افزود

زومیت نوشت: چت بات بینگ دسکتاپ اکنون از ورودی صوتی و قابلیت تبدیل متن به گفتار پشتیبانی می نماید.

23 خرداد 1402

از حذف صندلی وسط تا خوابیدن روی تختخواب؛ ایده های نوآورانه هوانوردی

از کانسپت کابینی که صندلی وسط را کاملا از بین می برد تا طراحی شیک که کلاس تجاری هواپیما های تک راهرو را به سطح جدیدی می برد لیست نهایی جوایز کریستال کابین امسال میلادی نگاهی هیجان انگیز به آینده بالقوه هوانوردی ارائه می دهد.

27 اسفند 1401

معرفی وب سایت فناوری راهنماتو؛ هدایت جامع برای زندگی و کسب و کار هوشمند!

راهنماتو یک وب سایت تخصصی جامع با موضوع فناوری است که نه تنها اخبار و مسائل روز دنیای علم و فناوری را در کمترین زمان و با دقت فراروان با مخاطب به اشتراک می گذارد بلکه در زمینه خرید محصولات فناوری نیز هدایت سریع و قابل اعتماد ارائه می نماید.

10 آبان 1401

فناوری DLSS 3 می تواند به گرافیک های قدیمی انویدیا هم اضافه گردد

اگرچه وقتی فناوری DLSS 3 رونمایی شد، در خبرها خواندیم این قابلیت منحصرا برای کارت های سری RTX 40 در دسترس قرار خواهد داشت ولی حالا نائب رئیس شرکت انویدیا در توییتر مدعی شده این قابلیت می تواند از لحاظ تئوری به کارت های قدیمی تر هم اضافه گردد.

2 مهر 1401

تشخیص اوتیسم در بچه ها با هوش مصنوعی

محققان توانسته اند با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی، الگو های گفتاری بچه ها در طیف اوتیسم را شناسایی نمایند.

31 تیر 1401

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از 10 تا 50 میلیون تومان (آذر 1400)

خرید بهترین لپ تاپ اصلا کار راحتی نیست! قبول داریم. آنقدر کانفیگ ها و مدل های مختلف در بازار وجود دارد که همه گیج می شویم. ما در این راهنمای خرید لپ تاپ خبرنگاران مگ، به سراغ بهترین لپ تاپ های بازار از بازه 10 تا 50 میلیون تومان آذر 1400 رفته ایم.

27 تیر 1401

19 ابزار رایگان تحت وب برای ویرایش عکس ها و فیلم های شما

مجموعه Picsart وب سایتی ایجاد نموده است که در آن از 19 ابزار ویرایش تصویر و ویدئو میزبانی می نماید. شما می توانید از این ابزارها به صورت رایگان و به شکل Drag-drop بهره ببرید. خیلی از کارها، از قبیل تغییر ابعاد عکس (Resize)، تغییر فرمت فایل ها، حذف پس زمینه، انتخاب...

9 تیر 1401

شروع به کار نمایشگاه CES 2022، اسکن مغز در عرض 10 دقیقه با یک کلاه

یک اسکنر مغزی در نمایشگاه فناوری CES 2022 رونمایی شده که قادر به آنالیز مغز افراد در زمان کوتاه است.

19 بهمن 1400

گاه شمار برخطِ هوش مصنوعی راه اندازی شد

در پاسخ به نیاز پژوهشگران و دانشوران برای آگاهی از زمینه های نوین فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، گاه شمار برخطِ هوش مصنوعی را در نشانی AI.IRANDOC.AC.IR، راه اندازی کرده است.

7 دی 1399

کرونا بودجه حوزه فناوری اطلاعات سنگاپور را افزایش داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، دولت سنگاپور میخواهد بودجه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) را در سال 2020 حدود 30 درصد افزایش و به مبلغ 2.5 میلیارد دلار برساند. زیرا دولت میخواهد از این طریق در بهبود مشاغل...

23 مرداد 1399

افزایش اپلیکیشن حوزه فین تک در دوران کرونا

آنالیز پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا از تاثیر اپیدمی کرونا بر شرایط کسب وکارهای حوزه ICT نشان می دهد شیوع کرونا، خدمات هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک را افزایش داد.

21 تیر 1399